Πέμπτη, Δεκεμβρίου 21, 2006

Βόλτα















Το Χριστουγεννιάτικο παζάρι είναι ένα πρέπει τις ημέρες αυτές.
Πολλά τα παζάρια στην πόλη εδώ. Άλλα μικρά, άλλα μεγάλα, άλλα μεσαιωνικά, άλλα μοντέρνα, άλλα παραδοσιακά χωρίς φώτα παρά μόνο με κεριά, φωτιές και λάμπες πετρελαίου, άλλα μόνο με χειροποίητα αντικείμενα από τους φυλακισμένους, γηροκομεία, σχολεία, ορφανοτροφεία, οικολόγους. Για όλα τα γούστα κάτι.
Αλλά σε όλα, η ατμόσφαιρα μαγεύεται και πνίγεται από το φως και τις μυρωδιές των παραδοσιακών γλυκών και φαγητών. H ψυχή γαληνεύει, γεμίζει, ονειρεύεται και μελαγχολεί ταυτόχρονα.
Ο κρύος αέρας και το σκοτάδι μυρίζουν φρέσκο πράσινο του έλατου, κάστανα, κερί, σανταλόξυλο, πατσουλί, κορίανδρο, βανίλια, περγαμόντο και πορτοκάλι. Η μυρωδιά τους μπερδεύεται μαζί με τους καπνούς των ψητών κρεάτων που γαργαλάνε τη μύτη.
Βαθειά εισπνοή και προχωράμε!

Σπιτάκια ντυμένα στα χειμωνιάτικα πράσινα, κόκκινα, κίτρινα, στα μεταξωτά και στα βελούδινα με μικρά και μεγαλύτερα δώρα.
Σπιτάκια με πικραμύγδαλο (marzipan), σοκολατάκια, μπισκότα, καβουρδισμένα αμύγδαλα σε ζάχαρη, μαλλί της γριάς, διάφορα ζαχαροειδή και φρούτα με σοκολάτα, Glühwein, καφέ, λικερ, κρασιά και σναπς από διάφορα φρούτα, λουκάνικα, κρέπες, βάφλες με σαντιγύ, φαγητά από διάφορα μέρη.
Σπιτάκια στολισμένα με γκυ, ου, κούκλες, ξύλινα παιχνίδια, χειροποίητες φάτνες και φιγούρες, ξύλινους καρυοθραύστες από την περιοχή Erzbebirge, πυραμίδες με κεριά, γούνινα παιδικά παντοφλάκια, δερμάτινα, γάντια, κασκόλ, κάλτσες, φυσικά αρωματικά σαπούνια, αιθέρια έλαια, μπαχαρικά, χριστουγεννιάτικα στολίδια, αστερόφωτα, διακοσμητικά, φορμάκια για μικρά και μεγάλα κουλουράκια.Τι θα ήταν το Χριστουγεννιάτικο παζάρι χωρίς Kartoffelpuffer*, Glühwein*, Punsch*,Würste*. Βrezeln,*Paradiesäpfel*, χωρίς τα αλογάκια του λούνα παρκ, τις πίστες του πατινάζ, τις χιονοτσουλίθρες.
Χωρίς τα αχόρταγα παιδικά μάτια.
Αχ! πάρτα μου μπαμπά μου όλα!!!
*Kartoffelpuffer, τριμμένη τηγανιτή πατάτα με μους μήλου επάνω...τις περισσότερες φορές.
*Glühwein, κόκκινο ζεστό κρασί με ζάχαρι, κανέλα,γαρύφαλλα και άρωμα βανίλιας
*Βrezeln, κουλούρι με αλάτι που μοιάζει με παιδικά χέρια που προσεύχονται.
*Paradiesäpfel, μήλα σε κόκκινη κρυσταλλένια ζάχαρη
*Punsch, ποτό με ζάχαρη, χυμό λεμονιού, μπαχαρικά, χυμό( με ή χωρίς αλκοόλ)
*Würste, λουκάνικα!

32 Comments:

Blogger Φωτούλα Τζιώντζου said...

Καλημέρα
Μπορώ να έχω ένα τέτοιο:
"Glühwein, κόκκινο ζεστό κρασί με ζάχαρι, κανέλα,γαρύφαλλα και άρωμα βανίλιας", παρακαλώ, για κάθε σχόλιο που έχω κάνει, πολλαπλασιασμένο με το τρία;
Ευχαριστώ.
Καλές γιορτές

9:10 π.μ.  
Blogger Σταυρούλα said...

Για φέρτε τα "Σπιτάκια με πικραμύγδαλο (marzipan), σοκολατάκια, μπισκότα, καβουρδισμένα αμύγδαλα σε ζάχαρη, μαλλί της γριάς, διάφορα ζαχαροειδή και φρούτα με σοκολάτα, Glühwein, καφέ, λικερ, κρασιά και σναπς από διάφορα φρούτα, λουκάνικα, κρέπες, βάφλες με σαντιγύ"κατά δω στο φυσικό τους παραλήπτη , παρακαλώ! ;)
Μου τρέχουνε τα σάλιαααα, μεθυσμενάκι μου! Φιλιάάά!

10:46 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ Νερίνα, το διάβασες καλά;
έχει ζάχαρη μέσα. ξέρεις τι θα πάθεις μετά με τόσα ποτήρια;

@ renata, εσύ τα ήθελες όλα....
μη μου πεις μετά ξέρεις η ζυγαριά μου χάλασε.....

όλα δικά σου !

πολλά φιλιά και όμορφες γιορτές να έχετε!!

3:20 μ.μ.  
Blogger Sophia said...

AAAAAAAARrrrrrrrrrgggggggggghhhhhhhhh!! Σε λάθος τόπο μένω....

3:39 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ Sophia, ε όχι και σε λάθος τόπο!!!
μια χαρά είναι εδώ, πολλά πράγματα βλέπεις/έχει αλλά εγώ θα ήθελα να ήμουν στην Φοινικούντα τώρα...!

4:09 μ.μ.  
Blogger Φωτούλα Τζιώντζου said...

Ναι αλλά μ' αρέσει η κανέλλα!!

4:59 μ.μ.  
Blogger annamaria said...

Δε θα ελεγα οχι στην τριμμενη τηγανιτη πατατα με μους μηλου, δεν το εχω δοκιμασει ποτε και κατι μου εκανε ......
Απειρες ευχες για ο,τι καλυτερο!!
Χρονια πολλα με υγεια και ευτυχια!!
Φιλια πολλα!!

5:53 μ.μ.  
Blogger Σταυρούλα said...

Ντεν έχω ζυγαριά, καρντιά μου! :ΡΡ

6:13 μ.μ.  
Blogger Ελπίδα said...

Σ΄ευχαριστώ για την βόλτα που μου έκανες νοητά και τι βόλτα! Εκτός Βόλου! Φέτος απεργώ και δεν πάω στα μαγαζιά, οπότε πήρα από σένα τη δόση μου! Η απεργία θα κρατήσει για λίγο ακόμη, αφού τα δώρα της Πρωτοχρονιάς επιβάλλονται!
Φιλιά πολλά, καλά ψώνια!

6:24 μ.μ.  
Blogger ONOMATODOSIA said...

etsi akrißws einai.
opws mas ta edei3es.

telika den einai ki asxhmo pou exoume "duo patrides".

sou euxomai na peraseis oso pio wraia mporeis.

7:10 μ.μ.  
Blogger ~~kindergarden teacher ~~ said...

ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ ΜΑΡΕΣΟΥΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ ΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΙΑΜΜΜΜΜΜΜΜ

8:55 μ.μ.  
Blogger Despina said...

Παραμυθένιος κόσμος!

10:30 μ.μ.  
Blogger Hungry For Life said...

Την περασμένη Πέμπτη, οι γερμανίδες που ζουν στο νησί, έκαναν το χριστουγεννιάτικο παζάρι τους. Με κέρασαν γκλουβάιν, είχα φτιάξει πολλά σπιτικά καλούδια.
Αυτα τα παζάρια εκεί πρέπει να είναι το κάτι άλλο...
Καλές γιορτές!
kxan

11:51 μ.μ.  
Blogger allmylife said...

"την ομορφιά που κρύβεις"
στα ποστ σου όμως,
την νιώθω...
Χρόνια σου πολλά!

8:30 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Φτερούγισε η ψυχή μου!

Χρώμα,μυρωδιές,γεύσεις ..υπέροχα όλα και γλυκά!

Ότι καλύτερο εύχομαι για εσένα και για αυτούς που αγαπάς.

9:20 π.μ.  
Blogger George said...

Αισθάνθηκα οτι ήμουν εκεί. Πολύ ζωντανή περιγραφή. Το κακό βέβαια είναι οτι είμαι εδώ, και δεν νομίζω θα τα δώ όλα αυτά. Ίσως όμως καλύτερα γιατί αν δοκίμαζα όλα αυτά την είχα βάψει. Ο γιατρός μου θα μ'έστελνε εξόρία.
Καλά χριστούγεννα.

9:49 π.μ.  
Blogger maika said...

Πως σε καταλαβαίνω....
κάθε μέρα στα σπιτάκια γυρνάω γιατί αύριο τα μαζεύουν....
Μα γιατί να μην τα αφήνουν μέχρι την Πρωτοχρονιά.... Τι κακοί που είναι!!

Καλά Χριστούγεννα

(έστειλα καρτούλα αλλά μάλλον έκανα πατάτα...με την ημερομηνία παράδοσης....πρώτη φορά μου ξανασυμβαίνει... φιλιά)

10:58 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ Νερίνα, τότε αποσύρω το προηγούμενο σχόλιο. με αποστόμωσες!!!!

@ annamaria,είναι εύκολο φαγητό και αρέσει στα παιδιά πολύ.

@ renata, ΑΑΑΑΑΑΑΑ! αυτό είναι καλό. είναι σκάρτες όλες!

@ elpida, κάτι είναι και οι μικρές βόλτες! καλά ψώνια και σε σένα...
( σκέψου οικολογικά )

2:36 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ ONOMATODOSIA, πάντως η δικιά σας Χριστουγεννιάτικη αγορά είναι η καλύτερη λένε...

@ sevarose, έχεις δίκιο. εγώ παλεύω να μη μου αρέσει εδώ και χρόνια, αλλά...

@ amo,πόσο θα ήθελα να ήμουν πάλι μικρό παιδί....τότε που γέλαγαν τα μάτια!

@ Hungry For Life (kxan), έπρεπε να πας στην συνονόματή μου στας Γερμανίας....ωραία εποχή τώρα εδώ!

2:47 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ allmylife, χρόνια πολλλλλλλλά και σε σένα κορίτσι μου!

@ Mirca, ό,τι ποθείς και εσύ...!!!

@ George, ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα....και μάλιστα άμα είναι κόκκινο με ζάχαρι!
στο τέλος θα μου πεις ό,τι γράφεις από το γηροκομείο....χιχιιι!
χρόνια σου πολλά μικρέ!

@ maika, τι είπες; σας τα μαζεύουν αύριο; είναι ανισόρροποι... σε εμάς τα αφήνουν και μετά την προτωχρονιά...άλλαξε πόλη,έλα στο Βερολίνο βρε...!

όσο για την κάρτα ...ήρθε!
και εγώ με μερικές τα έκανα κουλουβάχατα.....

2:59 μ.μ.  
Blogger ellinida said...

Τι όμορφα Μεθυσμενάκι μου ! Χρόνια σου πολλά .
μιά ζεστή αγκαλιά και πολλά πολλά φιλιά

4:00 μ.μ.  
Blogger Γιώργος_Κ said...

ho ho ho Merry Christmas! :)

Λοιπόν για ένα πράγμα συμπαθώ τον Αί Βασίλη, επειδή φοράει κόκκινες μπότες... ;)

Χρόνια πολλά στο nyctolouloudo !!!!!

6:56 μ.μ.  
Blogger αερικο said...

@ nyctolouloudo
Καλες γιορτες μικρη! :-*

7:27 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Καλές γιορτέεεες!;)

9:04 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ ellinida, πολλά πολλά φιλιά και σε σένα. όμορφα να περνάς βρε!

@ Γιωργος_Κ, ποιητή μου και εδώ σου εύχομαι και πάλι το πρώτο βραβείο!

@ αερικό, που ήσουν όλη την ημέρα;
χρόνια σου πολλά βρε κοκκινομάλλικο!
φιλιά πολλά... μωρό μου!

@ evelina_z13, επίσης μικρό. να περάσεις όμορφα!

11:53 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ KapetaniosK, καλώς ήρθες!
σε ευχαριστώ για τις ευχές σου και σου εύχομαι και εγώ να είσαι πάντα καλά και ευτυχισμένος!

3:03 μ.μ.  
Blogger maika said...

...μήπως καμμιά λεπτομερειούλα...για το Kartoffelpuffer... που εδώ δεν τον βρήκα πουθενά....το καημένο....
ε? φανταστικό μου νυχτολούλουδο??

6:16 μ.μ.  
Blogger αερικο said...

Maika
Εδω μια φιλη μου λεει οτι δεν ειναι τιποτα το ιδιαιτερο..απλα περνας απ' το ρεντε τη πατατα (ωμη) την αναμιγνυεις με αβγουλακια και φρυγανια και την πλαθεις και την τηγανιζεις, με το αναλογο αλατακι και πιπερακι αν θες βεβαια..εγω δεεεν εχω φαει απ' αυτο..:-))

8:31 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ maika,

1 κιλό πατάτες
2 κρεμμύδια ή 1 μεγάλο
2 κουταλιές της σούπας αλεύρι
2-3 αυγά
λάδι
( αλάτι, πιπέρι )

Εκτέλεση
Καθαρίζεις τις πατάτες, τις πλένεις και τις τρίβεις( ή χοντροτριμμένες ή ψιλοτριμμένες ). Το μείγμα το στραγγίζεις καλά μα πάρα πολύ καλά. Καλύτερα είναι να το βάλεις σε ένα
καθαρό λεπτό πανί ( τούλι ) και να το πιέσεις για να φύγουν τα υγρά!
Μετά το βάζεις σε ένα μπωλ μαζί με το κρεμμύδι που θα το έχεις και αυτό τρίψει, τα αυγά και το αλεύρι. Τα ανακατεύεις καλά.
Βάζεις σε ένα τηγάνι το λάδι να ζεστάνει. Με ένα κουτάλι μεγάλο ρίχνεις από το μείγμα. Το πιέζεις λίγο για να είναι επίπεδο και το τηγανίζεις και από τις δύο τις μεριές.. Προσοχή μη τα κάψεις!
Εαν θέλεις να είναι πικάντικα θα βάλεις στο μείγμα αλάτι και πιπέρι. Τότε θα τα προσφέρεις με σολομό καπνιστό.( Raeucherlachs )
Εάν τα προσφέρεις με μους μήλου ή ζάχαρι δεν θα βάλεις αλατοπίπερο μέσα.

Στο πικάντικο μείγμα μπορείς να βάλεις και μυρωδικά ψιλοκομμένα, τριμμένα καρότα και τριμμένο τυρί μέσα!

καλή επιτυχία και να μου πεις πως έγινε άμα το δοκιμάσεις....

υγ, υπάρχουν και έτοιμα στα ψυγεία!



@ αερικό, βάζουν τριμμένη φρυγανιά αντί για αλεύρι; για ρώτησε την φίλη σου!

4:10 μ.μ.  
Blogger maika said...

να ήξερες πόσο χαίρομαι με τις συνταγές σου!!!! σ΄ευχαριστώ!! το Kaesekuchen ,με τη δεύτερη ...έγινε μούρλια,και το χοιρινό με τα κάστανα ...έγλειφα και τα δάχτυλα των ποδιών μου...
Είμαι σίγουρη πως και αυτό θα γίνει πεντανόστιμο.... Είμαι και πατατού...!!!
Μου έχουν πει πως το έτοιμο δεν είναι καλό.
πολλά φιλιά!!!
όσο βλέπω την παλιά πόλη χωρίς σπιτάκια... μου τη δίνει....
Εσείς ακόμα τα χαίρεστε έ?? Καλά λες ...πρέπει να αλλάξω πόλη!!
κι άλλα φιλιά!!

10:20 μ.μ.  
Blogger maika said...

καλά ε, τα κατάφερα.... φοβήθηκα λίγο στο τηγάνι μηπως και μείνει μέσα,το μείγμα άψητο αλλά τελικά.... έγινε λουκούμι.... κι ας ήταν η πικάντικη εκδοχή ....!!!
φιλιά

10:20 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ maika,εμείς τα σπιτάκια τα έχουμε ακόμα και τα χαιρόμαστε, σήμερα δε έριξε και το πρώτο χιόνι( χιονάκι ) και αύριο θα αγοράσω πυρομαχικά για την νύχτα της πρωτοχρονιάς...

ένας φίλος από την Φοινικούντα Μεσσηνίας θέλει να ανοίξει εκεί ένα εστιατόριο και σήμερα προσπαθούσα να τον πείσω να βάλει και τις πατάτες αυτές...θα δούμε μου είπε!
τι έβαλες μέσα;
χάρηκα που τα κατάφερες...!

4:57 π.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home