Δευτέρα, Νοεμβρίου 20, 2006

Mapping the moon again / netkerveros

Δαλτωνισμός

Από την Live-Pedia.gr

Είναι διαταραχή της όρασης κατά την οποία δε διακρίνονται όλα τα χρώματα (αχρωματοψία) ή ορισμένα από αυτά, όπως το πράσινο και το κόκκινο. Η δεύτερη περίπτωση είναι ο κυρίως δαλτωνισμός ή δυσχρωματοψία.

Ο δαλτωνισμός σπάνια οφείλεται σε τραυματισμούς και σ' αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να θεραπευθεί. Συνήθως όμως είναι κληρονομικός και επομένως ανίατος.

Δεν είναι βαριά πάθηση, αλλά εμποδίζει τον άνθρωπο που την έχει να εξασκήσει μερικά επαγγέλματα, όπου χρησιμοποιούνται πράσινα ή κόκκινα σήματα (σιδηροδρομικός ναυτικός, οδηγός αυτοκινήτων κλπ.). Πολύ συχνά ο άνθρωπος αγνοεί ότι πάσχει από δαλτωνισμό. Η διάγνωση γίνεται με την εξέταση με δεσμίδες έγχρωμων νημάτων ή έγχρωμων πινάκων. Εκτός από το δαλτωνισμό για το πράσινο ή το κόκκινο υπάρχει και η διαταραχή στην όραση του γαλάζιου (ακυανοψία).

Ανάλογα με το βαθμό βαρύτητας διακρίνουμε διάφορες ανωμαλίες:

  • Χρωματικές ανωμαλίες: πρωτανωμαλία (για το κόκκινο χρώμα), δευτερανωμαλία (για το πράσινο), τριτανωμαλία (για το γαλάζιο)
  • Διχρωμασία
  • Αχρωματοψία, δηλαδή ολική τύφλωση σ' όλα τα χρώματα.
Η λέξη δαλτωνισμός προήρθε από τον Άγγλο φυσικό και χημικό Δάλτωνα (Dalton). Αυτός περιέγραψε την πάθηση, από την οποία εξάλλου έπασχε και ο ίδιος.Εγώ, έκλεψα το φεγγάρι του netkerveros και το έβαψα με χρώματα και αστέρια!

26 Comments:

Blogger Φοινιξ said...

Πολύ ενδιαφέρον άρθρο...

Δεν ήξερα σχεδόν τίποτα απο όλα αυτά...

Ευχαριστώ.

8:14 μ.μ.  
Blogger Σταυρούλα said...

Πολύ μ΄αρέσει, μεθυσμενάκι μου!Ειδικά η θάλασσά μου με λίγο γαλάζιο, μπόλικο μπλε, μια δόση ροζ και λίγο -ξώφαλτσα έστω-μωβ, με ξετρέλανε!
Στην κλέβω τη φωτο κι εγώ με τη σειρά μου! ;) Φιλιάά

9:16 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Σ'εμένα,έβαλες τα χρώματα που κυριαρχούν στο σπίτι μου...και στη διάθεσή μου;)

12:11 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ kasapis, ου! εγώ το ξέρω χρόνια!όλοι οι άντρες στην οικογένειά μου έχουν δυσχρωματοψία!

@ renata, ελεύθερα!

@ evelina_z13, αχα! στο πορτοκαλογαλάζιο είναι τώρα;

2:01 π.μ.  
Blogger Φωτούλα Τζιώντζου said...

Πρέπει να είναι πολύ εύκολο να γίνεσαι αόρατη στο σπίτι σου. Σατανικό!

11:45 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Θα έλεγα,περισσότερο πορτοκαλο-μπορντο-μωβο-φουξ!Αν βάψω σύντομα και τους τοίχους...;)

3:57 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ Νερίνα, σκακίερα μάλλον!
ασπρόμαυρη!

@ evelina_z13, έβαψα εγώ το καλοκαίρι μία γκαρσονιέρα έτσι...έγινε μούρλια!

5:11 μ.μ.  
Blogger George said...

Πραγματικά πολύ χρήσιμο το ποστ σου. Ήξερα ότι έχω μια μικρή αχρωματοψία στα πολύ ανοικτά κόκκινα, αλλά τώρα αισθάνομαι περισσότερο ενημερωμένος. Ερώτηση με το πέρασμα των χρόνων φθίνει η αυξάνεται;

7:51 μ.μ.  
Blogger Γιώργος_Κ said...

Κίτρινο, είναι το χρώμα
που έχω γύρω μου
- έμαθα να το διαβάζω

αύριο, ξαναπάω σχολείο
μου λείπουν πέντε-έξι
απ’ τα πλέον βασικά πράγματα
που ποτέ δε τα’ μαθα, ακόμα
στα εφηβικά θρανία

κυρίως είναι τμήματα
της ανθρωπολογίας
της σεξουαλικής αγωγής
μιας σεξουαλικής διαστροφής
και της ζωολογίας

~~~

κίτρινο, είναι το χρώμα που γνωρίζω
μαύρο, το περιτύλιγμα ψυχής

- πάτα και το πράσινο σκαθάρι
πάτα το και λιώστο, όπως σέρνεται

παίξε με τα χρώματα και γέλα
στάσου εκεί, στο διάλειμμα
και ξεκαρδίσου κι άντεξε

μα άσε με, να αντιγράψω τη ζωή σου
πρέπει ν’ αποκτήσω, το πτυχίο μου
κίτρινο, είναι το χρώμα π’ αντικρύζω

- μέσα σε πολύχρωμους καθρέπτες
άσε με, ν’ αγγίξω το κορμί σου
λείπουν απ’ τις γνώσεις μου, τα όνειρα
έμαθα, να ονειρεύομαι στα όρθια
- σκότωσε κι εμένα απ’ τη ζωή σου!

:) :) :)

9:28 μ.μ.  
Blogger NetKerveros said...

Χα χα χα Καλό! Να 'ταν έτσι το φεγγαράκι μας ... γεμάτο τρελά χρώματα. Αλλά και έτσι που είναι μας αρέσει!

10:24 μ.μ.  
Blogger ellinida said...

Χαίρε κεχαριτωμένη , έχω μέρες πολλές να μπω , πάω να διαβάσω .
σμακ

1:09 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ George,καλώς ήρθες!
δυσχρωματοψία έχεις και όχι αχρωματοψία. δεν νομίζω να τα βλέπεις όλα γκρι;
δεν αλλάζει με το πέρασμα του χρόνου. το ίδιο παραμένει!
το 10% των ανδρών και μόνο το 1% των γυναικών έχουν δυσχρωματοψία (πρωτανωμαλία για το κόκκινο χρώμα, δευτερανωμαλία για το πράσινο). η τριτανωμαλία (για το γαλάζιο)υπάρχει σπάνια. αχρωματοψία έχουν ένας στις 20.000.(1:20 000)
προχθές διάβαζα ό,τι τα άτομα με δυσχρωματοψία βλέπουν καλύτερα την νύχτα.

αλήθεια το βυσσινί το βλέπεις μαύρο και το μωβ/ροζ το βλέπεις μπλε/γαλάζιο; ο γυιός μου ναι.


@ Γιωργος_Κ, καλώς ήρθες και εσύ!

ωραίο το ποίημα αλλά το κίτρινο είναι ένα από τα χρώματα που δεν πολυσυμπαθώ, καθώς και το κόκκινο.απεχθάνομαι δε το καφέ!!
πατάω στα μπλε,άσπρα,βιολετί, βυσσινί,πράσινα, πορτοκαλί.

@ NetKerveros,δεν έχω αντιρρήσεις για την ωραιότητα του φεγγαριού μας!

@ ellinida, δεν με λένε Μαρία!
που χάθηκες εσύ βρε;

1:53 π.μ.  
Blogger Alkyoni said...

εγώ τη θάλασσά μου την ήθελα όπως της ρενάτας!!! ζήλεψααααααα
αλλά οκ είσαι πεζή πεζή πεζή!!!
χμμμ έβαψες το φεγγάρι...παει το ασημένιο της νύχτας με φεγγάρι
:p
πλάκα κανω
πανέμορφο είναι
πεζή!
φιλιά (πεζά)

9:29 π.μ.  
Blogger ~~kindergarden teacher ~~ said...

..να το πάρω να παίξω με τα μικρά μου ...κυρά μου μαμή!..;

4:24 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ Alkyoni, το θέλω ξέχασέ το. ό,τι σου δίνουν να παίρνεις...( το κατάλαβα ό,τι είσαι ζηλιαρόγατα )
κατ'τα άλλα...käse με τρύπες!

@ seva, '' πάρε ό,τι θέλεις παλιατζήήή, από μια αγάπη που δεν ζειιιι! ''

4:58 μ.μ.  
Blogger Alexandra said...

ιδιαίτερα ενδιαφέρον!!!

7:13 μ.μ.  
Blogger Γιώργος_Κ said...

Den exei post simera
na valw ki allo poiima?

:) :) :)

8:41 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ Alexandra, έχει γέλια πολλά να ακούς άτομα που έχουν δυσχρωματοψία να μιλάνε για το χρώμα της βάρκας!
την καλησπέρα μου!

@ Γιωργος_Κ, βάλε, βάλε, δεν έχω πρόβλημα!

ή μάλλον περιμένω να γράψεις ένα ποίημα για τα κάστανα!

την καλησπέρα μου και σε σένα!

9:08 μ.μ.  
Blogger fish eye said...

ααα...να σταματησετε να κλεβετε το φεγγαρι μου..παρακαλω πολυ..
ωραιο ποστ..αντε σας συγχωρω..την καλησπερα μου!!

9:33 μ.μ.  
Blogger maika said...

ωραίο το έκανες,σαν παλέτα ,σαν τα μεθυσμένα σου χρώματα!!!!

9:53 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ με το φεγγαρι αγκαλια, την αρχή την έκανε ο NetKerveros...ε, μετά πήρε ο στραβός κατήφορο!

@ maika, υπάρχει κάποιο τραγούδι για μεθυσμένο φεγγάρι;
θέλω να ξέρω!

10:32 μ.μ.  
Blogger maika said...

..κάτσε να ψάξω....
λοιπόν έχουμε και λέμε....
φεγγαράκι μου λαμπρό... έχουμε
φεγγάρι ερωτευμένο.... έχουμε
φεγγάρι ασημένιο τάληρο έχουμε
φεγγάρι μεθυσμένο.....
απο χτές νομίζω έχουμε και απ΄αυτό!!!! TO ΔΙΚΟ ΣΟΥ!!!
;o))

11:30 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

είδες τι έκανες;
με έβαλες να ψάξω και βρήκα αυτό!

( δεν ξέρω όμως άμα το τραγούδαγε με ανοιχτά ή κλειστά μάτια.... )

Μεθυσμένο το φεγγάρι
Γιάννης Πουλόπουλος!


Μεθυσμένο το φεγγάρι, μπλέχτηκε σ’ ένα κλαδί
Μεθυσμένο το κορίτσι έγειρε σ’ ένα παιδί
και κλαδιά, φιλιά, φεγγάρια, γίναμε μαλλιά-κουβάρια

Και απάνω στο μεθύσι και απάνω στα φιλιά
ήρθ’ έν’ άστρο να καθίσει στα ξανθά σου τα μαλλιά
και θυμώνω και το σβήνω, και το κόβω και στο δίνω

Κι όπως κράταγες τ’ αστέρι, μάτια μου, να σ’ ορκιστώ
άναψε σαν αγιοκέρι τ’ αστεράκι το σβηστό
κι έγινε δαχτυλιδάκι στο μικρό σου δαχτυλάκι.


τα φιλιά μου!

1:43 μ.μ.  
Blogger maika said...

άρα 2 τα μεθυσμένα φεγγάρια...
το δεύτερο δεν είμαι σίγουρη ότι το έχω ακούσει (θα ξέρει σίγουρα ο αδελφός μου.... είχε ένα κόλλημα με τον Πουλοπουλο) αλλά τα λόγια του σαν παραμυθάκι μοιάζουν!
πολλά φιλιά κι απο μένα

2:52 μ.μ.  
Blogger George said...

το ανοικτό ροζ δεν μπορώ να το διακρίνω σχεδόν καθόλου. Το σκούρο μπλέ το μπερδεύω με το μαύρο.

4:22 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ maika, ούτε και εγώ το ήξερα το βρήκα στο kithara.vu

@ George, το ίδιο και ο γυιός μου!
τα οπαλ χρώματα τα ασπρίζει και το σκούρο καφε, πράσινο, κόκκινο ή μπλε τα λέει μαύρα!

5:13 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home