Τετάρτη, Νοεμβρίου 22, 2006

Κάστανα


Ο χειμώνας μπήκε για τα καλά, και αντί για λάδι με καρύδα ή καρότο με δείκτη προστασίας 27, ο αέρας, μου θυμίζει/μυρίζει ψητά κάστανα!
Ο καστανάς ήταν εποχιακός πωλητής από τo χωριό. Τσουβάλιαζε την συμβία του στο τρένο, τσουβάλιαζε και τα κουτσούβαλα, τσουβάλιαζε και μερικά ρούχα, τσουβάλιαζε και τα κάστανα και κατέβαινε στην πόλη. Τους 2-3 μήνες που μένανε στην πόλη τους έβγαζαν στα περίχωρα σε κάποιο χαμόσπιτο. Από τα χαράματα σε ένα μεγάλο καζάνι έβραζε τα κάστανα με μπόλικο αλάτι για να είναι νόστιμα, τα έβαζε σε ένα καλάθι με χερούλι που είχε μέσα μία λινάτσα βρεγμένη για να μένει σταθερή η θερμοκρασία, τα σκέπαζε με μία άλλη βρεγμένη λινάτσα και ξεκίναγε τα πρωινά για τους δρόμους, τις πλατείες, τους σταθμούς, τα σχολεία.
-κάστανα ζεστά κάσταναααα!, έλα κόσμεεε πάρε, κάστα ζεστά κάστανα!

Τους θυμάμαι παλιά, στις γωνίες του κεντρικού δρόμου της πόλης μου τους καστανάδες. Μέσα στο καταχείμωνο, αξύριστοι, με ένα τριμμένο σακάκι, με σχισμένα γάντια, καθισμένοι σ' ένα σκαμνάκι και με την φουφού μπροστά τους ή κάποιο τρύπιο τενεκέ να ψήνουν τα χαραγμένα κάστανα! Η φουφού ήταν χωρισμένη σε τέσσερα τρίγωνα και σε κάθε τρίγωνο τοποθετούσε τα ψημένα κάστανα σύμφωνα με το μέγεθος ή την ποιότητα. Στον στρογγυλό τρυπητό δίσκο στο κέντρο έψηνε τα χαραγμένα κάστανα.
-Ένα χωνάκι σας παρακαλώ! και το χωνά
κι ήταν από εφημερίδα και τσουρούφλιζε τα χέρια μας και το πετάγαμε από το ένα χέρι στο άλλο!
Πόσο είχε το χωνάκι τότε ; ένα φράγκο; ένα δίφραγκο; ένα τάλληρο, ένα δεκάρικο;
Η μάνα μου τα αγόραζε από τον μανάβη και στο σπίτι τα έβαζε στο μαγκάλι για να ψηθούν στην χόβολη. Μου έδεινε την τσιμπίδα για να τα βγάλω από την φωτιά! Τα χρόνια πέρασαν και έχω πια βαρεθεί να βγάζω για τους άλλους τα κάστανα από την φωτιά! Ας τα βγάλουν οι ίδιοι.
Εδώ, τώρα βλέπω '' καστανάδες'' με
Design φουφούδες στις Χριστουγεννιάτικες αγορές να πουλάνε 150 γρμ κάστανα για 4 ευρω. Στα μαγαζιά τα κάστανα έχουν μπει σε σελοφάν και χαρτί πολυτελείας και στα ζαχαροπλαστεία έχουν ονόματα της υψηλής κοινωνίας .... Marrons glacés, Marrons flambés, Mont Blance, Pavé.ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
Η καστανιά έχει πάρει το όνομα της από την αρχαία πόλη Καστάνη της Θεσσαλίας και κατάγεται από την Μικρά Ασία. Άλλοι πιστεύουν ό,τι γεννήθηκε από το σώμα μιας νύμφης που ερωτεύτηκε ο Δίας. Από την σχέση αυτή γεννήθηκε η όμορφη και γενναιόδωρη καστανιά.
Αυτό το ξέρατε;
Από ξερά κάστανα παράγεται ειδικός καφές για νευρικούς.
Η καστανιά μπορεί να ζήσει έως και χίλια χρόνια και όλα της τα τμήματα είναι χρησιμοποιήσιμα.
Θεραπευτικές χρήσεις
Τα φύλλα της καστανιάς έχουν αποχρεμπτικές ιδιότητες. Το έγχυμα και εκχύλισμα τους χρησιμοποιείται σε αρρώστιες των βρόγχων και κατά του κοκίτη.
Το αφέψημα των φύλλων ανοίγει την όρεξη, τονώνει τον οργανισμό και βοηθάει στη χώνευση.
Τα φύλλα χρησιμοποιούνται και για τους ρευματισμούς.
Η φλούδα του δέντρου είναι στυπτική και χρησιμοποιείται για να ρίξει τον πυρετό. Τα κάστανα, ωμά ή ψητά, και το αφέψημα που γίνεται αν βράσουμε το αγκαθωτό περίβλημα τους καταπολεμούν τη διάρροια.
O καρπός της καστανιάς χρησιμοποιείται σαν φάρμακο για αρκετές αρρώστιες αλλά και στη μαγειρική με θαυμάσια αποτελέσματα.

Ο καρπός της
Η καστανιά δικαιολογημένα λέγε-και «αρτόδεντρο». Ο καρπός της δίνει 191 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Το κάστανο περιέχει 48% νερό, 45% γλυκίδια, 3% πρωτείνες, πολλά ορυκτά άλατα, κυρίως ποτάσιο, καθώς και σημαντικές ποσότητες βιταμίνη Β1 και φυλλικού οξέος. Το κάστανο αποτελεί μια πλήρη τροφή, ιδανική για παιδιά στην ανάπτυξη, για όσους αναρρώνουν και για αθλητές.
Θρεπτική αξία
Τα κάστανα έχουν υψηλή θρεπτική αξία, καθώς είναι πλούσια σε βιταμίνες και φυτικές ίνες, ενώ περιέχουν ελάχιστο λίπος και καθόλου χοληστερόλη και νάτριο. Οι περισσότεροι ξέρουμε ότι οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε λιπαρά, όμως το κάστανο αποτελεί εξαίρεση. Περιέχει τα λιγότερα λιπαρά από όλους μόλις 1 γραμμάριο ανά μερίδα (τρία κάστανα). Ακόμα όμως κι αυτή η μικρή ποσότητα λίπους αποτελείται κυρίως από μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Τα κύρια λιπαρά οξέα του κάστανου είναι το λινελαϊκό και το λινολενικό οξύ, δηλαδή τα ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα, γνωστά για την προστατευτική τους δράση στο καρδιαγγειακό.

Η περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες είναι υψηλή 13 gr ανά μερίδα ή 87% της συνολικής ενεργειακής σύστασης, γι αυτό και το κάστανο έχει χρησιμοποιηθεί σε συνταγές ως υποκατάστατο δημητριακών ή ακόμα και ως λαχανικό! Σημαντικό ποσοστό των υδατανθράκων στον καρπό αποτελούν οι φυτικές ίνες, απαραίτητες για την καλή λειτουργία του εντέρου. Η περιεκτικότητα σε πρωτεϊνη είναι χαμηλή 1 γραμμάριο ανά μερίδα, αλλά περιέχει σε ικανοποιητικές ποσότητες όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, αποτελώντας έτσι ένα τρόφιμο υψηλής πρωτεϊνικής αξίας.

Πλούσια πηγή βιταμίνης C
Το κάστανο είναι ο μοναδικός ξηρός καρπός που περιέχει βιταμίνη C, και μάλιστα σε ποσότητα 12 γραμμαρίων ανά μερίδα, που αντιστοιχεί στο 20% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Επίσης αποτελεί καλή πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β. Συγκεκριμένα, περιέχει θειαμίνη, που είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, ριβοφλαβίνη και βιταμίνη Β6, που βοηθούν στο μεταβολισμό των θρεπτικών συστατικών, και φολικό οξύ. Τέλος, αποτελεί καλή πηγή καλίου, που είναι απαραίτητο για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, της καρδιακής συστολής και της υδατικής ισορροπίας του οργανισμού.

Κάθε χρόνο, το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Οκτωβρίου, στη Λάρνα Λακωνίας υπάρχει η γιορτή του Κάστανου, στην Καστάνιτσα Αρκαδίας γιορτάζουν για τρεις ολόκληρες ημέρες.













Κέικ με κάστανα και σοκολάτα


Υλικά

650 γρ. κάστανα
130 γρ. σοκολάτα τριμμένη
130 γρ. βούτυρο
130 γρ. ζάχαρη
1 βανίλια

Ετοιμασία

1. Πλένουμε τα κάστανα, τα βράζουμε, τα καθαρίζουμε και τα περνάμε από το μπλέντερ.
2.Προσθέτουμε την ζάχαρη, το βούτυρο, την βανίλια, την σοκολάτα και ανακατεύουμε καλά ώστε το μίγμα μας να γίνει ομοιόμορφο.
3.Βουτυρώνουμε ένα ταψί, στρώνουμε μία λαδόκολλα και ψήνουμε το γλυκό μας σε μέτριο φούρνο μέχρι να ροδίσει η επιφάνειά του.
4.Οταν κρυώσει το βγάζουμε από την φόρμα και αν θέλουμε το στολίζουμε με σαντιγύ.













Χοιρινό με κάστανα ( από την Έδεσσα )


2 κιλά χοιρινό κρέας κομμένο σε μεγάλα κομμάτια,
2 κιλά κάστανα ξεφλουδισμένα,
100 γρ. ελαιόλαδο Καλαμάτας,
60 γρ. κρασί,
1 μεγάλο κρεμμύδι,
1 ποτήρι νερό,
αλατοπίπερο

Εκτέλεση: Ψήνουμε ή βράζουμε τα κάστανα, προσέχοντας να μην παραγίνουν. Ροδίζουμε το κρέας από όλες τις πλευρές, προσθέτουμε το κρεμμύδι και περιμένουμε μέχρι να μαραθεί. Σβήνουμε με κρασί, ρίχνουμε το νερό και αφήνουμε να βράσει. Όταν το κρέας μαλακώσει και μείνει μόνο με το ζουμί του, ρίχνουμε μέσα τα κάστανα και αφήνουμε το φαγητό να βράσει για περίπου δέκα λεπτά, μέχρι να δέσουν τα υλικά. Σερβίρουμε ζεστό και συνοδεύουμε με κρασί.

36 Comments:

Blogger Λύσιππος said...

Υπέροχο! Ευχαριστώ πολύ.

10:39 μ.μ.  
Blogger nosyparker said...

"Στάσου! Κάστανα!" :-D

11:57 μ.μ.  
Blogger annamaria said...

Αχ τι μας κανεις παλι!!
Το κεικ θα το κανω καποια στιγμη!
Να σαι καλα για μια ακομη φορα που φροντιζεις για μας!!
Τα φιλια μου!

11:57 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Περιττό να μιλήσω για σάλια και γουργουρητά...(είναι και περασμένη η ώρα!)!;)

12:27 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ Λύσιππε χαίρομαι που ξαναπέρασες από το μποστάνι μου!
μπορεί να μη γράφω σε σένα αλλά σε διαβάζω.

@ nosyparker, καλώς ήρθες!
στακάω ..γιατί τα τρώω με το κιλό!

@ annamaria, μόνο για τα μάτια...στα γλυκά είμαι χάλια!

@ evelina_z13, μία μπανάνα ή ένα μήλο είναι ό,τι πρέπει για την ώρα αυτή.

1:03 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Στην Αγιάσο της Λέσβου το προηγούμενο Σαββατοκύριακο είχαν τη γιορτή του κάστανου, με δωρεάν άπειρα ψητά κάστανα και κρασί. Κάναμε περίπατο στους καστανιώνες και σκάσαμε από τα τόσα κάστανα!
Υπέροχος καρπός!

2:39 π.μ.  
Blogger allmylife said...

Πόση ομορφιά μου χαρίζεις!

7:20 π.μ.  
Blogger Γιώργος_Κ said...

Καλημέρα!
Κρίμα που δεν με εμπνέουν τα κάστανα!

Κι όμως με θηλυκή παρέα δίπλα στο τζάκι
θα ήταν τόσο νόστιμα όσο ποτέ!!

:) :) :)

12:31 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ evita, καλώς ήρθες!

ξέρω ό,τι και στην Κρήτη υπάρχει γιορτή του κάστανου αλλά για την Λέσβο δεν το ήξερα.

και τα ψητά κάστανα είναι πολύ ωραία με κόκκινο κρασί λένε...!

@ allmylife, σου εύχομαι τα καλύτερα!

@ Γιωργος_Κ, είναι δυνατόν να μην σε εμπνέουν τα κάστανα;
να βάλεις το όργανο ( το μυαλό )να λαλήσει....

2:04 μ.μ.  
Blogger maika said...

θες να με ξεκάνεις....
αχ και να είχα τώρα κανα κιλό βρασμένα κάστανα....
πω,πω ζημιά.... όλο ιδέες μου βάζεις και με βλέπω να στρογγυλεύω κι άλλο....κέικ,χοιρινό με κάστανα....Χριθτούλη μου....
απο αύριο όποτε θα έρχομαι να σε βλέπω... θα φοράω και μια ποδιά στο λαιμό!!!
φεύγω πάλι,τρέχω για κάστανα!!!

3:03 μ.μ.  
Blogger Σταυρούλα said...

Μεθυσμάκι μου, την τελευταία φορά που αγόρασα κάστανα ήτανε στην Σταδίου.Είχανε 100 δρχ τα 4.
Εμένα μ αρέσουν γλυκό π.χ. Μοντ Mπλαν. Τη συνταγή για το κέικ πάντως την αποθήκευσα ;)

4:20 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ maika, εγώ ακόμα δεν αγόρασα γιατί στην δική μου περιοχή κανένα κ...μάγαζο δεν έχει. πρέπει να πάω στους τούρκους για να αγοράσω! αυτοί έχουν έτσι και αλλιώς τα καλύτερα πράγματα!

θα ήθελα να ήμουν ποντίκι και να σε έβλεπα με μία ποδιά στο λαιμό μπροστά στο pc!!ε ρε γέλια!

@ renata, ούτε χρυσός να ήταν!τώρα δηλ. πόσο έχουν τα 4 κάστανα;
από του χρόνου θα πηγαίνω να τα μαζεύω μόνη μου!

5:07 μ.μ.  
Blogger Φωτούλα Τζιώντζου said...

Αυτό είναι αδικία. Είναι η μοναδική εβδομάδα απο τότε που βγήκαν τα κάστανα που δεν έχω κάστανα, γιατί τσακώθηκα με τη μάμα μου (τα αγοράζει και μου τα βράζει αυτή, ήταν εντολή στη διαθήκη της γιαγιάς μου, στο τμήμα που αναφερόταν στη διατροφή μου με τίτλο "ΟΧΙ ΛΕΠΙΑ ΣΤΗ ΨΑΡΟΣΟΥΠΑ. Ούτε ψαρόσουπα θα φάω αυτή τη βδομάδα, στο λέω για να μην είναι τα ψάρια το επόμενο post, πόση απόρριψη να αντέξω η κόρη!
Η καλησπέρα σαν τη καλημέρα απο άλλη οπτική ειδωμένη πάντως.

6:27 μ.μ.  
Blogger George said...

Πρωτομπήκα στο blog σου στο προηγούμενο post σου και άρχισα να νομίζω ότι έχεις εντρυφήσει πάνω στην ιατρική. Μπάνοντας και διαβάζοντας την αρχή αυτού βεβαιώθηκα οτι σίγουρα έχεις σχέση με την ιατρική. Τελειώνοντας την ανάγνωση άρχισα να σκέφτομαι οτι είσαι μια γιατρίνα που μαγειρεύει υπέροχα. (δύσκολο το βρίσκεις στις μέρες μας) Τώρα που το ξανασκέφτομαι πιστεύω πως είσαι μια καταπληκτική μαγείρισσα που έχει απωθημένα με την βιολογία. Τελικά με έχεις μπερδέψει. Δεν ξέρω αν είσαι τίποτα απο αυτά, αλλά ομολογό οτι ξέρεις να κερδίζεις τους ανθρώπους ειδικά αν τους προσφέρεις τόσο υπέροχα φαγητά και γλυκά, είτε στην κυριολεξία είτε με την άυλη (πνευματική) μορφή τους.

7:08 μ.μ.  
Blogger ~~kindergarden teacher ~~ said...

κοίτα τι μαθαίνει κανείς ,,πωπω από αύριο λοιπόν καφέ απο κάστανα και ...δίαιτα με κάστανα ...
,,θενκς !!

9:56 μ.μ.  
Blogger Εύα said...

καλεεεεεε,αλλο ενα τζανκι της χλωροφυλλης;Πανω που ελεγα να κανω ποστ για την καστανια μια και γεμισαν οι δρομοι της Αρκαδιας με πλανοδιους που πουλανε καστανα με το κιλο!ετσι,ετσι..εγω με τη μαστιχα κι εσυ με τα καστανα!Πολυ καλο το πονημα,συγχαρητηρια.

10:57 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ Νερίνα, πρώτη φορά ακούω κανονισμούς διατροφής σε διαθήκη από γιαγιά! όχι, δεν θα σου χαλάσω το κέφι, δεν θα βάλω για ψάρια τίποτα! εκτός και βρω κάτι καλό κι' εσύ μέχρι τότε έχεις φάει σουπόψαρο...!

@ George,λόγω του μοναχογιού μου έχω διαβάσει λίγα πράγματα για τον Δαλτωνισμό. λίγα είπα! μείνε στο καταπληκτική μαγείρισσα μόνο όταν έχω όρεξη, αγαπητούς φίλους, λίγη μαυροδάφνη, κουζίνα που λειτουργεί καλά και πολύ εξωτικό τσελεμεντέ!( έχω )
στα γλυκά δεν κλείνω σχεδόν ποτέ ραντεβού εκτός και είναι Αγγλικές πουτίγκες και αυτό με τα φεγγάρια μου!

@ seva, διάβασε καλά το κείμενο! τα κάστανα ναι μεν είναι πλούσια σε βιταμίνες, φυτικές ίνες, υδατάνθρακες και φτωχά σε λιπαρά σε σχέση με άλλους ξηρούς καρπούς δεν είναι όμως για δίαιτα. έχουν 191 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια.
δηλ 3-5 κάστανα στην μερίδα είναι 60 θερμίδες.όσο ένα μέτριο φρούτο. και με 3-4 κάστανα δεν χορταίνει ούτε και η γάτα σου!

@ Ευα, εντάξει, κρέας πολύ σπάνια τρώω αλλά τζανκι της πρασινάδας δεν είμαι και τόσο. πιο πολύ του βραστού ( πατάτες, κολοκκύθια, χόρτα )και του καρπού..!
( καρπούζι - με τα κουκούτσια παρακαλώ- σύκα, μανταρίνια, πορτοκάλια, μπανάνες, ντομάτες)
α ναι! και σοκολάτες με το κιλό!

12:45 π.μ.  
Blogger Ο Καλος Λυκος said...

maron glace που μου αρέσουν, έχετε;

5:31 π.μ.  
Blogger Εύα said...

μεθυσμενακι μου γλυκο,εχω το ονομα αλλα δεν εχω και τη χαρη.Τζανκι της χλωροφυλης μεν,σαρκοφαγο δε...τις πρασιναδες μονο για τερψη,οχι για βρωση,αυτη ειναι η περιπτωση μου...

7:51 π.μ.  
Blogger Φωτούλα Τζιώντζου said...

Καλημέρα. Με δεδομένο ότι ήμουν το μοναδικό περουσιακό στοιχείο της γιαγιάς μου, μιας και θεώρησε καλό να αποποιηθεί τη τεράστια περιουσία του δεύτερου άντρα της και παππού μου, η διαθήκη της θύμιζε κάτι απο εκείνα τα βιβλία με οδηγίες του πως να μεγαλώσετε σωστά τα παιδιά σας. Ευχαριστώ για τη κατανόηση. Ελπίζω και εγώ να λυθεί σύντομα το πρόβλημα με τη ψαρόσουπα και σίγουρα μέχρι την επόμενη Τετάρτη που είναι η μέρα της.

7:59 π.μ.  
Blogger αερικο said...

@ νυχτολουλουδο
Καταπληκτικη μου μαγειρισσα εσυ!! :-DDDPPPP

10:06 π.μ.  
Blogger fish eye said...

..ενημερωτικο..και τοσο μα τοοσο απολαυστικο..το ποστ σου..
τα καστανα τα λατρευω..αλλα αλλος συνηθως τα βγαζει απο τη φωτια και καιγεται..:)))
το κεκακι θα το φτιαξω..
καλημερουδιαα!!

10:43 π.μ.  
Blogger Alkyoni said...

αν και πεζή και Ηρώδα πρέπει να σ ευχαριστήσω....
σματς!

4:50 μ.μ.  
Blogger ο δείμος του πολίτη said...

Πολύ καλό και πλήρως ενημερωμένο. Αύριο θα πάω στον μπακάλι της γειτονιάς και δεν έχουμε καστανά για το επιδόρπιο.

8:29 μ.μ.  
Blogger maika said...

..φοράω λοιπόν στο λαιμό την ποδιά και κάθομαι....
Κι εγώ σε Τούρκο ψωνίζω και ελληνική φέτα,ελληνικό κασέρι,λάδι,καφέ ελληνικό.. και τώρα και κάστανα!!!

9:12 μ.μ.  
Blogger Jason said...

Χα! Η μάνα μου λατρεύει τα κάστανα...

Καστανάδες ακόμα βλέπεις σε κάποιες γωνιές. Ειδικά εδώ στην Πάτρα, κάθε γωνιά και καστανάς στο κέντρο!

10:35 μ.μ.  
Blogger Despina said...

Μμμ, τι κέικ είναι αυτό!
Και τι ποστ!

1:59 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ Ο Καλέ μου Λύκε, Marrons glacés να μην έχω; μία ολόκληρη patisserie στο κέντρο του Παρισιού!

@Ευα, Το κρέας κάνει κακό στα ίδια τα ζωά και στο στο καρδιαγγειακό σύστημα....

@ Νερίνα, δεν θα ήθελες να γράψεις τις εντολές της διατροφής σου από την διαθήκη της γιαγιά σου στο μπλογκ σου;

@ αερικό, που είναι τα ροξάκια σου;
( το τσουρέκι μου περιμένω...λαμπάδα θα πάρω μόνη μου)

@ με το φεγγαρι αγκαλια, από τους άλλους θέλω να γίνω και εγώ...γιατί ρε γμτ δεν μπορώ να γίνω ντουβάρι στα αισθήματα;

@ Alkyoni, πσιτ, du da am pc...
αν και πεζή η ρόδα σου πάει έπρεπε να μου γράψεις!
xxxx!
ευχαριστώ;
παρακαλώ, αλλά γιατί;

@ ο δείμος του πολίτη, καλώς ήρθες!
μια στιγμή γιατί με μπέρδεψες, τον καστανά για επιδόρπιο θέλεις;
μα τον Τουτατι! τι σου έκανε ο φουκαράς;

@ maika, θέλω φωτογραφία να βάλεις! αγόρασα χθες ένα κιλό κάστανα και 4 ρόδια! από τον τούρκο φυσικά!

@ Jason, η μαμά σου ξέρει τι κάνει, και αφού το μήλο εε! το κάστανο πέφτει κάτω από την καστανιά να τα λατρέψεις και εσύ!

@amo, δηλ, θέλεις να πεις, ό,τι το έφτιασες;
ωωωωωω!!!!

4:49 π.μ.  
Blogger Hungry For Life said...

Τι όμορφη περιγραφή, και τις ωραίες φωτό...
Θύμησες μου ξύπνησες. Η μάνα έπαιρνε κάστανα, τα έβραζε σε αλατισμένο νερό, κι εμεις κόβοντάς τα στη μέση τα τρώγαμε με το κουταλάκι του γλυκού. Τι νοστιμιά Θεέ μου! Ακόμα λατρεύω τα κάστανα.
Στη Γερμανία, σε πρόσφατό μου ταξίδι, στους πρόποδες του Τάουνους, οι δρόμοι δεξιά, αριστερά είναι γεμάτοι καστανιές. Σταματάς και μαζεύεις, Μπαίνεις μέσα στα δάση εέυθερα και μαζεύεις. Κανείς δεν το απαγορεύει. Όλοι με ειδικά γάντια παίρνουν από κάτω τον θρεπτικό καρπό για τις υπέροχες συνταγές που κάνεις μ' αυτό.
Ωραία η εκδοχή και με το κρεατικό. Θα τη δοκιμάσουμε.

9:04 π.μ.  
Blogger liliputaner said...

slourp, slourp!ta kastana einai megali adynamia mou!mporw na trww mono kastana!wraio afierwma kai nostimotates syntages -idiaitera ayti apo tin Edessa (giati an den penepseis to spiti soy tha pesei na e plakwsei)- ;-)

2:52 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ Hungry For Hungry,καλώς ήρθες.
έριξα μία ματιά σρο μπλογκ σου και είδα συνταγές.
επειδή τώρα φεύγω θα ξαναπεράσω!
την καλησπέρα μου.

@ liliputaner, αχααα! από την Έδεσσα είσαι;
όμορφη και καθαρή πόλης!
ερώτηση:παγώνει το '' ρυάκι '' τον χειμώνα;
χιχιχιιι!

7:02 μ.μ.  
Blogger maika said...

..τώρα με πάτησες εκεί που πονώ...φωτογραφία? αχ! εδώ και 3 μήνες πατάω αυτό το Add image και αυτό δεν κάνει τίποτα... κουφάθηκε ή απλώς αδιαφορεί.... άστα!

7:27 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Υπέροχο!!

Μπορώ να κρατήσω το κέικ με σοκολάτα;

7:32 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ maika, τι κρύβεις πίσω από την ποδιά; ( και μη γράφεις με το στόμα γεμάτο....τι είπες ότι μασουλάς; )

@ Mirca, δικό σου! ας είναι καλά τα patisserie!

4:38 π.μ.  
Blogger maika said...

ε... τι να κρύβω τώρα...
ένα λεκέ απο τη σάλτσα του χοιρινού... και λίγα κολλημένα στη μπλούζα μου τρίματα απο το κέικ....
τι άλλο???
και ναί μόλις μασούλησα και το τελευταίο βρασμένο κάστανο...
φυσικά την ποδιά δεν τη βγάζω και περιμένω τώρα να μας postάρεις και μια καλή δίαιτα...
καλημέρα

11:26 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ maika, εάν ήξερα από δίαιτες θα είχα χάσει 5-6 κιλά και θα ήμουν μια χαρά!

άσε που δεν μπορώ να τις κρατήσω!

καλημέρα και σε σένα...!

4:46 π.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home