Κυριακή, Μαΐου 07, 2006

Oι απρόσκλητοι επισκέπτες

ή Ραpilio machaon



Στη βεράντα μου καθόμουν, το καφεδάκι μου έπινα, ένα βιβλίο διάβαζα που δεν μου αρέσει και το παλεύω 2 μήνες τώρα, έβλεπα τα χέρια μου που είναι γεμάτα χρώματα και σκεφτόμουν να κάνω ένα μπάνιο για να φύγουν ή αφού δεν θα πάω πουθενά να μείνω καλύτερα πολύχρωμη; Παρατηρούσα τον μλκ τον γείτονα απέναντι που φώναζε στην μικρή του κόρη και την έβριζε, κοίταγα τα χελιδόνια, κάποια σαλιγκάρια στον τοίχο, ένα κοτσύφι στην κεραία της τηλεόρασης, τα λουλούδια μου που είχα κλαδέψει όταν ήρθα, τους είχα βάλει λίπασμα και τώρα έχουν μεγαλώσει και έψαχνα να βρω ψεγάδια στα φύλλα τους, στα άνθη τους, εάν υπάρχουν στις γλάστρες αγριόχορτα για να τα βγάλω, όταν το μάτι μου έπεσε επάνω στον κόκκινο κρίνο. Κάτι κουνιόταν... κάτι μαυροπρασινοπορτοκαλοκίτρινο περπάταγε επάνω στο κόκκινο βελούδο του... Πετάχτηκα επάνω σαν να με τσίμπησε σκούρκος έτοιμη να το εξαφανίσω.
- Τώρα θα δεις, έφτασε η τελευταία σου ημέρα ηλίθιο κατασκεύασμα του λέω και πάω κοντά του... Η θέα του όμως μου έφερε ένα χαμόγελο, με μάγεψε! Ήταν πολύ όμορφο για να το σκοτώσω. Ήταν μία κάμπια, μία πανέμορφη κάμπια.
Την αφήνω στον κρίνο επάνω και τρέχω να πάρω την μηχανή μου. Αρχίζω να τραβάω φωτογραφίες. Κλικ, κλικ, κλικ......πολλές στάσεις και από διάφορες μεριές. Άρχισα να ψάχνω και τα άλλα φυτά ( 44 γλάστρες ) από μπροστά, από πίσω, κάτω από τα φύλλα, πάνω στα φύλλα, πάνω στα λουλούδια, στα κοτσάνια, στους κορμούς.
Έφτασα και στις μολόχες... και την βλέπω !! επάνω σε ένα μικρό τρυφερό φύλλο της άσπρης μολόχας... και άλλη μία επάνω στην κόκκινη μολόχα!
-Μη φύγετε και μη χαθήτε στο πράσινο μέσα καλέέέ τους φωνάζω, περιμένετε μισό λεπτό! Παίρνω πάλι την μηχανή και κλικ, κλικ, κλικ...τις αποθανατίζω με τον φακό, και στο μυαλό μου έρχεται το παιδικό βιβλίο ' Die kleine Raupe Nimmersatt '.



























- Τι να σας κάνω τώρα;
- Τι κάμπιες είσαστε; η μαμά σας τι είναι;
- Πως φτάσατε μέχρι εδώ; γιατί δεν είσαστε σαλιγκάρια να σκαρφαλώνετε στους τοίχους...

Την πρώτη ερώτηση την έλυσα γρήγορα. Πήρα τις πολύχρωμες από τη φύση κάμπιες στα '' πολύχρωμα από τις μπογιές χέρια'' μου και τις κατέβασα στον κήπο. Για την δεύτερη μπήκα στο internet. Ψάχνω, βρίσκω και διαβάζω.

Κάμπια της πεταλούδας Papilio machaon.
Η μεγαλύτερη στην Ευρώπη πεταλούδα που το μήκος των ανοιγμένων φτερών της φτάνει τα 9 εκ. Έχει μαύρες παράλληλες γραμμές και στα πίσω φτερά 4 μπλε σημάδια και ένα κόκκινο.


Στην κεντρική Ευρώπη έχει χρώμα
προς το άσπρο.

( επάνω σε ροζ τριφύλλι )














Στη Νότια Ευρώπη και Αφρική
προς το κίτρινο.











Το θηλυκό γεννάει 3 φορές. Η πρώτη γενιά πετάει από τον Απρίλιο μέχρι τον Ιούλιο. Η δεύτερη από τον Ιούλιο μέχρι τον Αύγουστο και η τρίτη από τον Αύγουστο μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Οι πεταλούδες που θα γεννήσουν το καλοκαίρι, τοποθετούν τα αυγά τους ένα-ένα και σε μεγάλες αποστάσεις ( γι' αυτό και δεν κάνουν μεγάλες ζημιές ) στα φύλλα των εσπεριδοειδών, του άγριου καρότου, του άνηθου, του μάραθου, του λαχανόκηπου, του ροζ ή άσπρου τριφυλλιού ή σε άλλα αγριολούλουδα.


Οι μικρές κάμπιες έχουν στην αρχή χρώμα μαύρο με ένα άσπρο μπάλωμα στη μέση της πλάτης και πορτοκαλοκίτρινα εξογκώματα με μικρά μαλακά μαύρα αγκαθάκια






Αργότερα που θα μεγαλώσουν παίρνουν πράσινο χρώμα με μαύρα δαχτυλίδια που κάθε δεύτερο έχει πορτοκαλοκόκκινα σημαδάκια.



Δυστυχώς, οι πεταλούδες αυτές είναι μέσα στην κόκκινη λίστα.

Διαβάζοντας αυτά κατάλαβα πως και με τι τρόπο έφτασαν στα λουλούδια μου. Εγώ, ούτε καρότα έχω στις γλάστρες μου, ούτε μαιντανό, ούτε άνηθο ή μάραθο, ούτε πορτοκάλια ή λεμόνια. Αλλά, μαζεύοντας διάφορα αγριολούλουδα για το Μαγιάτικο στεφάνι έκοψα ροζ τριφύλλια και άγριο μάραθο και το κρέμασα πάνω από τον κόκκινο κρίνο. Εγώ τις έφερα χωρίς να το ξέρω!!!!

29 Comments:

Blogger Chaca-Khan said...

καλώς τα δέχτηκες

2:31 μ.μ.  
Blogger terrangirl said...

Πρώτη φορά βλέπω τόσο όμορφες κάμπιες (κάμπιες ιιιιιιι!!! και μόνο που το γράφω με πιάνει φαγούρα).
Εχω απορία όμως τί είναι αυτή η κόκκινη λίστα στην οποία βρίσκεται η εν λόγω πεταλούδα;

7:15 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ dreaming, καλώς ήρθες και καλή βδομάδα!

@ Chaca-Khan, ελπίζω να έψαξα καλά. δεν πιστεύω να υπάρχουν και άλλες.

@ terrangirl, η κόκκινη λίστα περιέχει ζώα και φυτά που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν ή είναι προς εξαφάνιση.

8:00 μ.μ.  
Blogger NinaC said...

Ax! τι ωραία! με το καλό και τα πεταλούδια!

2:47 π.μ.  
Blogger αερικο said...

Ωχουυυ τι ειναι αυτα παλι..θα με πιασει και μενα η αλλεργια μου με τις καμπιες..:-(
(..μη τυχον και δεν εισαι το π/σ/κ εδω..!@#$%^!@#$%^&* )

7:08 π.μ.  
Blogger NetKerveros said...

Τελικά δεν ήταν και τόσο απρόσκλητοι επισκέπτες; Εσύ τους έφερες με το ζόρι μάλιστα :-)
Απίστευτα χρώματα.

1:41 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ Composition Doll, λες να αρχίσω να εκτρέφω πεταλούδες; δεν είναι και τόσο άσχημη ιδέα.

@ αερικό, ξύσου...Σε είπα, δεν έχει τρένο, από τον Ιούλιο θα βάλουν!

@ NetKerveros, hilfe!!είμαι αθώα!! δεν ήξερα τίποτα για την παράνομη μεταφορά τους. οι 3 πρώτες φωτογραφίες είναι οι δικές μου, οι άλλες είναι από το νετ.

8:04 π.μ.  
Blogger ηω-λιθικός said...

καλημέρα...
εντυπωσιακό blog

3:09 π.μ.  
Blogger Epicuros said...

Ξέρεις, ίσως, πόσο εντυπωσιάζομαι από τις όμορφες φωτογραφίες! Κι αυτές είναι πράγματι εκπληκτικές! Τα χρώματα και οι συνδυασμοί τους με άφησαν άφωνο! Με τις κάμπιες η σ΄χεση μου είναι μάλλον αρνητική. Πέρυσι σχεδόν μου εξαφάνισν όλα τα πεύκα! Τρεις εργάτες που προσπάθησαν να κόψουν τις φωλιές τους πήγαν στο Κέντρο Υγείας με χοντρές αλλεργίες! Φέτος ράντισα και γλίτωσα. Αλλά οι φωτογραφίες σου με τα χρώματα Τρομερές!

6:09 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ iolithikos, καλώς ήρθες. δεν θα το έλεγα εντυπωσιακό το blog μου...


@ Epicuros,καλημέρα! οι κάμπιες που ζουν στα πεύκα, στα έλατα, στους κέδρους, κάνουν τρομερές καταστροφές στο φυτό και προκαλούν άσχημες αλλεργίες.
δεν έχουν καμία σχέση με αυτές της πεταλούδας .

όσο για τις φωτογραφίες το έγραψα και στον κέρβερο μόνο οι 3 πρώτες είναι δικές μου.....και σε παρακαλώ sniff.., sniff.., μη μου ραντίσεις τις καμπίτσες μου!!!

8:52 π.μ.  
Blogger Σταυρούλα said...

Εντυπωσιάστηκα από τις φωτογραφίες σου! Τυχερή, έχεις πολύ ωραιες επισκέπτριες!

3:58 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ renata καλησπέρα! και εμένα μου άρεσαν αυτές οι κάμπιες...άσε πoυ όταν πήρα μία στην παλάμη μου και της χάιδεψα την κοιλιά είχα την εντύπωση ότι γαργαλιόταν.....:-)))

12:00 π.μ.  
Blogger ηω-λιθικός said...

Για να ακριβολογούμε και για να μην παρεξηγούμαι , εντυπωσιακές φωτογραφίες εννοούσα...

3:55 π.μ.  
Blogger mindstripper said...

Μωράκια, πολλά μωράκια στο μπαλκόνι σας δεσποινίς μου.
Αυτό μόνο καλό σημάδι μπορεί να είναι. :-)

5:21 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ iolithikos,θα έλεγα μόνο καλές και όχι εντπωσιακές.

@ mindy, ναι βρε, πάρα πολύ καλό σημάδι αλλά για την εφορία!!!.....θα αδειάσουν οι τσέπες μου!

@ advadventure, καλώς ήρθες! πολύ μου αρέσουν τα χωριά. διάβαζα '' Το δέντρο με τα όνειρα ''

6:33 μ.μ.  
Blogger ~~kindergarden teacher ~~ said...

πω πω χρώματα..κιαρώματα. το στοιχεόο μου....αγαλλίασε το μάτι και γέμισα ευωδιές ...μια νύχτα στην βεράντα σου ..εκλιπαρώ ,,τίποτα άλλο!!!!!!!

9:35 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ sevarose, καλώς ήρθες.

στην θάλασσα και εσύ, στην θάλασσα και εγώ κανένα πρόβλημα λοιπόν.
έλα στην βεράντα μου.

9:47 π.μ.  
Blogger ellinida said...

Λατρεύω τις πεταλούδες !!!!!!
Πριν λίγα λεπτά χάζευα έξω από το παράθυρο μου δυό κίτρινες που έπαιζαν στον αέρα .
Εκπληκτικό αν σκεφτεί κανείς ότι κάτι τέτοιο έγραψα πριν δυό μέρες !
Κι'εγώ σε πεθύμησα .
φιλιά

10:46 π.μ.  
Blogger Alkyoni said...

χμμ κυνηγάς μαστόρια!!!!
καλό αυτό
Έτσι δεν θα έρθεις με άδεια χέρια όταν ανέβεις.
:)
Να ειδοποιήσω το αερικό τί μάστορα θέλει..(σε τπτ άλλο να κυνηγήσεις δεν υπάρχει;;;) :P

11:06 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ ellinida, έχεις δει σπηλιά γεμάτη κίτρινες πεταλούδες;

@ Alkyoni, κυνηγάω μία ζωή γαλανομάτηδες....και μόνο αυτούς.

ευτυχώς το αερικό δεν τους θέλει.

4:09 μ.μ.  
Blogger αερικο said...

Περιμενε να βρεις γαλανοματηδες στην Καλαματα! :-ΡΡΡΡ

11:28 μ.μ.  
Blogger αερικο said...

Και τελος παντων ακομα να τελειωσουν αυτες οι καμπιες;;
(Ανατριχιαζω καθε που τις βλεπω μιλαμε..οι αλλεργιες μου..)

11:30 μ.μ.  
Blogger ellinida said...

Που είναι αυτή η σπηλιά καλό μου κορίτσι ?

5:34 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ αερικό, ΕΧΕΙ!!!! και πολλούς μάλιστα...

@ ellinida, είναι στη Μεσσηνία κοντά στο χωριό Χαραυγή. η τοποθεσία αυτή λέγεται ' Πολυλίμνιο '. είναι λίμνες σε πολλά επίπεδα με καταρράκτες μέσα σε ένα φαράγγι.εάν το ανέβεις φτάνεις στις λίμνες εαν το κατέβεις φτάνεις στην σπηλιά με τις πεταλούδες.

8:29 π.μ.  
Blogger Alkyoni said...

χάθηκες στη σπηλιά με τις πεταλούδες τώρα;;;;;
:)

8:30 π.μ.  
Blogger Marina said...

Υπέροχες οι κάμπιες και οι πεταλούδες. Να πείς τι φυτά έχεις να βάλουμε και εμείς έτσι ώστε να τραβάμε τα φτερωτά αυτά πλασματάκια..

2:14 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ Alkyoni, όχι εκεί αλλά στα χαρτιά της εφορίας....ρε γμτ φέτος πρέπει να δηλώσω το τουτουνάκι μου!!!

@ Marina, τίποτατο το σπουδαίο. κάκτους, πολλά δειλινά, νυχτολούλουδα, κρίνους, μολόχες, αγκαθάκι, γεράνια, πετούνιες, μαργαρίτες και μία μεγάλη γλάστρα με σπόρους από φυτά που έβρισκα στις εκδρομές και τώρα περιμένω τα αποτελέσματα.

2:46 μ.μ.  
Blogger Alkyoni said...

ist τουτουνάκι dein Auto?????
αχ κι άλλα μαστόρια θα ψάχνεις....
:)

3:15 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

richtig alkyoni...

τουτουνακι ist mein klitze kleines autο!!!και τα μαστόρια τα γνώρισε!!!βλέπεις, είναι πολύ κοινωνικό τουτουνάκι......

5:40 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home