Σάββατο, Μαΐου 27, 2006

Μια μικρή εκδρομή

....στο πανηγύρι

Μου αρέσουν τα παζάρια και τα πανηγύρια.
Μου αρέσει να χαζεύω τα χρώματα, να πιάνω την χάβρα των φωνών, να καταλαβαίνω και να αποτυπώνω τις μυρωδιές ανοίγοντας τα ρουθούνια μου σαν τους πρωτόγονους, να βλέπω την κίνηση των ανθρώπων, να έχω την αίσθηση ό,τι κάτι γίνεται. Μου αρέσει να κοιτάω, να κοιτάω, να κοιτάω.
Η ιδέα ήρθε μετά από τον πρωινό καφέ της Κυριακής.
-Πάμε στο Κοπανάκι;
-Γιατί;
-Για να παράσει η ώρα μας...να πάρουμε τηλέφωνο και τους άλλους;
-Γιατί;
- .........................!!!!!!!!!!!
- Και για καφέ ε;


Και σαν όλους τους αργόσχολους της Κυριακής και μετά από το κουραστικό δεκάλεπτο για να σηκωθούμε από την καρέκλα, τα ατελείωτα 20 μέτρα μέχρι το αυτοκίνητο, πήραμε τον δρόμο για το μικρό χωριό της Μεσσηνίας. Με λιακάδα, κουβεντούλα μουσική και γέλια περνάμε το όμορφο τοπίο με τα χωριουδάκια, τα καρποφόρα δέντρα και φυσικά τις ελιές και από το cd player η Sarah Brightman να τραγουδάει '' The Harem''....και
- Είσαι τρελή; πάρε το πόδι σου από το γκαζ!
- Να σταματήσω στον άγιο Φλώρο για καφέ;
- ...., ...., ....
-Όχι όλοι μαζί καλέ.....θα κάνω καρούμπαλα!

Φτάνουμε στο χωριουδάκι, ένας ήσυχος οικισμός μερικών ψυχών τις καθημερινές αλλά όχι τις Κυριακές που γεμίζει με χρώματα, ζώα, εμπορεύματα, τουρίστες, ντόπιους, Ρωσσοπόντιους, Τσιγγάνους. Στην πλατεία του χωριού γίνεται όλο το τουριστικό '' παζαροπαιχνίδι''. Πολύχρωμοι πάγκοι φορτωμένοι με φρούτα, καταπράσινα χορτοσαλατικά, λουλούδια, ξηροκάρπια, υφάσματα, ρούχα, εργαλεία '' σχεδόν'' για κάθε χρήση.

-Θα πάμε τώρα για καφέ;
-Ακόμα δεν ήρθαμε ρε!!!, μου απαντάνε τρία στόματα. Σκάσε και προχώρα!
( τι αγένεια που δέρνει μερικούς ανθρώπους....)

Το βουλώνω για περίπου 15 λεπτά για να ξαναρωτήσω άμα θα πάμε ΤΩΡΑ για καφέ γιατί μπορεί να έχουν κουραστεί από το πολύ κοίταγμα..... αλλά με καρφώνουν στον σταυρό του μαρτυρίου μου με τις ματιές τους.
Σουλατσάρισμα στους Ρωσσοπόντιους με τα υφάσματα για σεντόνια, τραπεζομάντηλα, κουρτίνες, τα ριχτάρια, τα κεντήματα κλπ, κλπ.
-Θα πάρεις σεντόνια;
-Εκτός του ό,τι έχω μία ντουλάπα γεμάτη, του ό,τι υπάρχουν χιλιάδες φορές καλύτερα, εγώ, κοιμάμαι με τα ρούχα μου χειμώνα - καλοκαίρι , μπαίνουν μαζί μου και στην μπανιέρα....
-Θα πάρεις κανα κέντημα;
-Ξέρεις ό,τι μισώ όλα αυτά τα άχρηστα που βάζουν επάνω στα τραπέζια, τα τραπεζάκια και τα παρατραπεζάκια. Όλα αυτά τα συμπράγκαλα βρε ξαδέρφη τα μισώ.
-Θα πάρεις ύφασμα για κουρτίνες;
-Όχι, έχω φυσικές κουρτίνες!!!
-Δηλαδή;
-Δηλαδή...δεν πλένω τα τζάμια...!!!!!
- Δηλαδή κυρία μου είσαι βλαμμένη;
-Το γράφω και στη ούγια μου. Θέλεις να στο αναλύσω τώρα;
-Το ένα δεν το θέλεις, το άλλο δεν το θέλεις, το άλλο δεν το χρειάζεσαι τι στο διάολο θέλεις δηλαδή;
-Ξαδέρφη, καφέ θέλω!!!!!!!!!

Βόλτες στους παραγωγούς των λουλουδιών, των ζαρζαβατικών, των λαχανικών. Κολοκυθάκια μικρά και ικτερικά, υπέροχες πατάτες από την Μεσσήνη αλλά φουλ στα φυτοφάρμακα, αγγούρια σαν παραβρασμένα μακαρόνια ( ή σαν του γέρου την....), αγριόχορτα - λαδάκια ή καβουράκια - 6 ευρω το κιλό, χλωμές προς το ροζοκόκκινο φράουλες, μικρές πρασινοκίτρινες ντομάτες 2,99 ευρουδάκια το κιλό!
-Γιατί είναι τόσο ακριβές;
-Είναι βιολογιγγέsh...
-Και που είναι το σήμα του κρατικού οργανισμού που γράφει ό,τι έχει γίνει έλεγχος;
-Τι έλεγχοζ δηλαδήsh;
-Ό,τι δεν έχουν συντηρητικά, χρωστικές ουσίες, φυτοφάρμακα, βελτιωτικά, ορμόνες, κλπ. κλπ.
-Α! αυτόοοο, ...το αυτοκίνητο είναι ανοιχτό και το πήρε ο αέραζ.....

Πιο κάτω ένας άλλος.
-Πάρε καρότα κοπέλα μου, πιάζτο και μύριζτο και θα καταλάβειsh τι πιάνειsh και τι μυρίζειsh.
-Και το δικό σου βιολογικό είναι;
-Ξαδέρφη.. ντροπή σου!!!!!!
-Θα πάμε για καφέ μωρή;

Από δύο τσιγγάνους πιάνω μία κουβέντα...
-Χρήστο, ο θείος ήρθε....
-Το έφερε το παιδί από το σχολείο;
-Ναι, και η τσάντα του είναι γεμάτη βιβλία.....
( άιντε στου παράδεισου την πόρτα, άιντε μεγαλώσανε τα χόρτα........)

Στάση για ξηροκάρπια...
-Δύο κιλά στραγγάλια και φυστίκια παρακαλώ γιατί πεινάω!

Πέρα από το γεγονός ό,τι μου αρέσει να μαζεύω χρώματα, μυρωδιές, φωνές, εικόνες, σκηνές, φασαρία στα παζάρια, στα πανηγύρια, στις λαικές, δεν βλέπω ό,τι οι τιμές των προιόντων είναι πολύ πιο χαμηλές από τα κανονικά καταστήματα ή ό,τι είναι πιο φρέσκα.
Πάνω-κάτω, πέρα- δώθε στην πλατεία....
και εγώ αφήνω πίσω μου ίχνη από φυστικόφλουδες.

Οι παραγωγοί άρχισαν να μαζεύουν τα εμπορεύματά τους.

Η ώρα της λύτρωσης μου έφτασε...
Η ξα, ο ξα και το άλλο μου μισό πήραν την απόφαση να πάμε για καφέ
στον σταθμό του χωριού.
Μαζί με εμάς κάθησαν και άλλοι επισκέπτες .
Μαζί με εμάς αλλά κάπως απόμακρα και με τον δικό τους τρόπο κάθησαν οι τσιγγάνες.















28 Comments:

Blogger exilio said...

Tελικά πήρες τίποτα ή ..μπά;

P.s(αμάν με αυτό το τραγούδι..παώ να το κατεβάσω για να δώ με τι έχεις πορωθεί!:Ρ)

12:39 π.μ.  
Blogger Ελπίδα said...

Ήταν πολύ ζωντανή εκδρομή όμως. Βρέθηκες στην καρδιά του κόσμου.Εκεί συνάντησες ανθρώπους απ' όλες τις κατηγορίες. Φτωχούς, πλούσιους, Έλληνες, αλλοδαπούς,πήρες μυρουδιές και χρώματα και μας τα μετέφερες εδώ με τον καλύτερο τρόπο. Να το κάνεις συχνά.Ήταν μια νοητή εκδρομή και για μας.

3:36 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ funky_μπεε κοίτα, είναι τραγούδι που θέλει λιακάδα, ανοιχτό παράθυρο, ελεύθερο δρόμο, εξοχή, λίγο μετά από την ανατολή ή λίγο πριν την δύση και το πόδι στο γκαζ...( όχι και πάρα πολύ.....)

@ elpida, είμαι για εκδρομές και... για τα πανηγύρια.

11:50 π.μ.  
Blogger Ελπίδα said...

Σε βρίσκω μοναδική! Έτσι κάνω κι εγώ. Έχω την μηχανή στην τσάντα μου και βγάζω, βγάζω αποθανατίζω στιμές Ζωής. Παρατηρώ ότι έχει ζωή γύρω μου. Σ΄ευχαριστώ που συμπληρώνεις στο λεύκωμά μου.

12:01 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ elpida,ναι,τόσο μοναδική....που σχεδόν όλο το σόι μου έκοψε και την καλημέρα....

@ funky_μπεε, ξέχασα να σου πω ό,τι δεν πήρα τπτς, ναδα, νιχτς, ναθινγκ...

12:30 μ.μ.  
Blogger ~~kindergarden teacher ~~ said...

Τι παραστατικό!!!!
Για μια στιγμή νόμιζα ήμουν εκεί να κάνω παζάρι με την γύφτισσα για εκείνο το ..σεμέν ,,,όοοοοοοοοχι για μένα - για την μάνα μου που της αρέσουν καιτα στρωνει -γιατι ούτε κι εγώ τα χω καλά με τα πετσετάκια γενικώς!!!!
Πότε θα ξαναπάμε;
Μαλλίτης γριάς ,,ε΄΄ιχε;

4:04 μ.μ.  
Blogger exilio said...

@methismeno nyctolouloudo

..αμ αυτό είναι το τίμημα του να είσαι ξεχωριστή..

υ.γ. (να φανταστώ ότι είσαι επαναστατικό νυκτολούλουδο..)

5:35 μ.μ.  
Blogger apousia said...

''Ο κόσμος μας,ο μικρός,ο μέγας!''
Εκεί τελικά κάποτε χτυπάει η φλέβα της ζωής,μέσα στο θόρυβο,και στα λόγια τα απαλλαγμένα από πολλά στολίδια...
Αλήθεια,υπάρχει Άγιος Φλώρος?

Με πολλή αγάπη!

5:54 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ sevarose πόσο μακριά είσαι; μαλλί της γριάς δεν είχε...ευτυχώς που βρήκα και άλλο άτομο που δεν του αρέσουν τα πολλά σεμενάκια, καρεδάκια...για τα τραπέζια.

@ Funky_μπεε, είμαι ξεροκέφαλο αλλά με πολλή υπομονή νυχτολούλουδο....

@ apousia, άνοιξε τον χάρτη, κοίτα στην Μεσσηνία και θα δεις κοντά στην Καλαμάτα δύο χωριά.
α) το Πήδημα από όπου υδρεύεται η Καλαμάτα
β) τον άγιο Φλώρο.

την καλησπέρα μου κορίτσια!

7:25 μ.μ.  
Blogger Σταυρούλα said...

Ωραίες εικόνες μιας άλλης εποχής για τους περισσότερους που 'χουν μεγαλώσει σε πόλη!
Την άλλη φορά πάρε εμένα που
1)δεν αγοράζω σεμέν και προικιά γενικώς,
2)θα εκτιμούσα καλύτερα τη διαδρομή και
3)θα διάλεγα ένα μέρος που θα πίναμε καφέ και θα βλέπαμε το πανηγύρι, για να μη χάσουμε τίποτα! ;-)))))

7:26 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ renata, μου αρέσει να '' χάνομαι '' στο δρόμο. μπορεί να ξεκινήσω για το Α μέρος και να μην φτάσω ποτέ γιατί είμαι πολύ περίεργη που πάνε τα άλλα δρομάκια δεξιά και αριστερά. εάν είσαι και εσύ αυτός ο ταξιδιωτικός τύπος...τότε έλα μαζί μου.!
+ που δεν αγοράζεις '' προικιά ''!

1:07 π.μ.  
Blogger αερικο said...

Καλε κυρια παρτε με κι εμενα! :-))
Εχω το καλυτερο προτερημα! Δεν πινω καφε! :-))))

9:02 π.μ.  
Blogger maika said...

καλημέρα!!

εγώ λοιπόν μονίμως χάνομαι..
δεν προσανατολίζομαι καθόλου εύκολα..
για αλλού ξεκινάω και αλλού καταλήγω..
όταν μου συμβαίνει αυτό ,κατα τη διάρκεια της ημέρας, έχει την πλάκα του και πέρα απο την πλάκα έχω βρεθεί έτσι σε μέρη που ίσως ποτέ να μην πήγαινα!! όταν όμως μου συμβαίνει νύχτα... τότε κλάφτα Χαράλαμπε.. με πιάνει μαύρη απελπισία!!

Τα πανηγύρια καλά είναι..χρώματα,ήχοι,μυρωδιές... αλλά δεν τα αντέχω για πολύ...
παίρνω μια κουταλιά....δοκιμάζω...και φεύγω γρήγορα!!

φιλικά

9:31 π.μ.  
Blogger Alkyoni said...

Πάμε επιτέλους για καφέ...
Ζαλίστηκα στ όμορφο αυτό παζάρι
Το αερικό ας πιεί πορτοκαλάδα :)
Μην ξεχάσεις να πάρουμε εικόνες του Αγίου Φλώρου για τη Νίνα :)
Φιλιά

10:28 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ αερικό μου, αυτό θέλει μεγάλη σκέψη...

@ maika, καλώς ήρθες. ούτε και εγώ προσανατολίζομαι εύκολα δηλ. ..καθόλου αλλά δεν το έγραψα για να μη φάω λεμονόκουπες.

@ Alkyoni, το είπαμε. τέλος Ιουνίου, μαζί με το χαλασμένο μου ( το αερικό μου που πίνει μόνο κακάο ...)όχι βρε, την Νινα θα την καλέσουμε στο Πήδημα για μακαρονάδα και μετά θα πάει προσκυνήτρια στον άγιο Φλώρο...

12:13 μ.μ.  
Blogger Σταυρούλα said...

Βλέπω όλα τα δυνατά σημεία του νομού έχετε διαλέξει!Αξέχαστη η μαναρονάδα στο Πήδημα και οι πέστροφες στον Άγιο Φλώρο!Καλέ , θέλω κι εγώώώώώώώώώώώ!
Ας τα ΄χω δει πολλές φορές, με σας θα τα δω απ' την δική σας οπτική γωνιά.(Έχω βαφτισιμιά στη Μεσσήνη!)
Επίσης θα διάλεγα για καφέ στο γνωστό σημείο πάνω στο δρόμο Καλαμάτας - Σπάρτης με την υπέροχη θέαααααα!

3:44 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ dreaming, τι λες βρε; υπάρχει πιο πεζός άνθρωπος από εμένα; αμ δε...

@ renata, μη μιλάς για τα ψάρια στον άγιο Φλώρο γιατί θα νομίζουν ό,τι πάμε για καμάκι.... και πιο είναι αυτό το γνωστό σημείο που λές; την Βέργα; εκεί έχει μία θέα μούρλια...αλλά δεν είναι στον δρόμο της Σπάρτης ή μήπως λες στο Τουριστικό; μήπως κάτι άλλο;

αλήθεια στην Λακωνία ή στην Αρκαδία είσαι;

σε κόβω για το πρώτο.

8:23 μ.μ.  
Blogger NinaC said...

Καλά, στα σοβαρά υπάρχει Άγιος Φλώρος?????

9:13 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ Composition Doll,για κοίτα στον χάρτη...

ελπίζω να δουλέψει η σελίδα!

http://www.eranet.gr/map/html/zoom2_7.html

11:41 μ.μ.  
Blogger maika said...

καλημέρα!

δηλαδή εγώ τώρα είμαι γεμάτη λεμονόκουπες??
ωχ! δεν το ξαναλέω λοιπόν!!
αλλάζω!
τώρα πια θα λέω.... είμαι η προσωποποίηση του χάρτη και της πυξίδας μαζί!!!..

9:06 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ maika, λέμε...τρελλένομαι να χάνομαι, να γνωρίζω και άλλα δρομάκια, σοκάκια, γειτονιές...όχι όλο τα ίδια και τα ίδια!!!!

1:34 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Εξαιρετική η περιγραφή και οι φωτογραφίες επίσης.

Πέρασες όμορφα και μας το μετέδωσες.

Χρωματιστές Καλησπέρες!

7:32 μ.μ.  
Blogger exilio said...

Δεν έχω έρθει ποτέ στα μέρη σας..έχει καλά βοσκοτόπια εκεί;(όχι..να ξέρω δλδ)

10:23 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ Mirca, καλώς ήρθες και σε ευχαριστώ.

την καλησπέρα μου και σε σένα...

@ Funky_μπεε, η φωτογραφία που στολίζει την οθόνη μου είναι 10 αρνιά σε ένα καταπράσινο παχύ χορτάρι....

μπεεεεεεεεεεεε!!!!

10:44 μ.μ.  
Blogger ellinida said...

Χιχ κι'εγώ για τα πανηγύρια πρώτη !
Τρομερό άσμα . Αθάνατος Μαργαρίτης !

1:24 π.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ ellinida μου, από μικρό παιδί ήθελα να είμαι του δρόμου και του πανηγυριού!!!

3:04 π.μ.  
Blogger Σταυρούλα said...

Κι όμως βρίσκομαι στην Αρκαδία!
Όσον αφορά το σημείο για καφέ, μου ΄παν πάνω στο 30ό χμ.(νομίζω) Καλαμάτας -Σπάρτης, έχει φανταστική θέα! Κι η Βέργα είναι ωραία!

5:30 μ.μ.  
Blogger nyctolouloudo said...

@ renata, για δώσε πιο πολλά στοιχεία..! :-))))

8:28 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home